stallteambus

Alla inlägg under februari 2015

Av Sara Ehlèn - 24 februari 2015 19:08

I söndags när jag var ut efter jag varit i dalahusby så kände jag inte alls att det var så jävla roligt att ha häst båda var jävligt billiga! Red Blomma en vända i det fina vändret min travhäst visste inte ens vad gångarten trav var så länge vi inte skrittade då kunde hon bara trava. Och halt nej men då ställder jag mig på bakbenen och högt också kan jag lova! Skit strak och dryg vad hon i söndgas där fick jag för att låta henne vila en dag! Så nu har jag lärt mig att rida Blomma efter en vilodag ingen bra ide! Känns meningslöst om vi bara ska bråka hela tiden.

Och Lilja ja hon blev som förbytt av att gå med syrran en dag sprängde leddet för att jag tog in Blomma först..... Förbannad var jag tog ut na och jobbade på att hon minsann inte skulle spränga staket och bete sig när man går in. Efter ett tag var hon super duktig men hon var fan billig just den dagen ja i söndgas var det inte ett dugg kul att ha häst vill jag så lova inte ens lite kul....


I måndags så vilade dom var helt slut när jag klom från förskolan och Blommas officiela vilodag är ju på måndagar myste med min bok och somnade tidigt.


Idag var det joggingtur med Lilja på släp som stod på schemat. Blomma var så mjuk och fin pigg men låg inte på och joggade i en fin och lugn takt. Lilja hon var fantasisk fick ta i dock för att hinna med även om det inte gick så fort. Hon var super duktig höll sig bakom vagnen och travade på efter som en hund. 

Var så stolt när jag kom hem med dom att jag nästan vällde över. Lilja stod på gången och var trött och stod och gäspade hon var så nöjd så och Blomma var också super nöjd. Älskar att köra den där hästen det är inte alls kul att rida henne men köra är hon helt underbar att göra. Så när Blomma går sina joggingvändor vilket hon gör två dagar i veckan så ska Lilja få följa med. På fredag ska hon få följa med igen i morgpn ska jag rida henne eller så får hon vila.

    Dom där två får mig att smälta <3

Av Sara Ehlèn - 18 februari 2015 19:48

Idag så var det intervaller på schemat. Körde backintervaller på henne idag. Pappa hämtade in henne åt mig annars hade jag aldrig fått tag på hästen kan jag lova. Hon springer alltid från mig när jag ska hämta in henne men till pappa kommer hon på en gång mupp hästen min. 

Jag selade på och fixade innan jag körde ut. Hon ville som vanligt inte ge mig tungan när jag ska sätta på tungbandet. 
Min lilla dam är så duktig när jag ska sela på på sommaren står jag alltid på logen och då är hon fastspänd när jag ska ut och köra men nu på vintern så kan jag inte stå där utan att behöva pulsa genom snön och dessutom så får jag inte upp portarna ordentligt heller. Så jag står alltid utanför och selar på henne på gården. Hon står blick stilla och väntar på att jag ska sätta på vagnen. Hon står helt stilla jag behöver inte ens ha grimskaftet längre. 


Jag började med att skritta henne ner till bron och sen började vi jobba upp för backen i trav. Hon gick farligt fint men hon tjurade ihop i slutet men det är inte så konstigt med tanke på att backen är ganska brant och hon fick mjölksyra i benen. men hon var så himla fin hon flyter fram när hon travar fram min dam. Jag längtar till den 6 mars när vi ska kvala henne och till den 28 februari när vi ska åka på provlopp igen. Denna helg är jag borta så då blir det tyvärr inget provlopp. Men men det får bli som det blir med det jag kan inget göra åt det. 

      Den där hästen <3

Av Sara Ehlèn - 17 februari 2015 21:59

Idag så har jag halkat det var skillat tycker jag. På praktiken halkade jag och slog i bakhuvudet tack och lov hade jag inget barn i famnen vågar inte tänka på hur det kunde gått då. Fick en extrem huvudvärk efter det. Visste knappt vad jag skulle göra med mig själv sen skir drygt med huvudvärk ju. 


När jag kom hem till mamma och pappa så tog jag och Erika oss ut på en körtur med Lilja på släp. Åh herre gud vad duktig hon var lilla tjejen hon gick efter vagnen och travade på. Blomma skötte sig bra som vanligt. Lilja blev så trött i slutet att hon försökte bita mig i axeln som att det var mitt fel att hon var trött. Så ha med Lilja på släp kommer inte vara några problem vad skönt det behöver hon kommer inte ha med henne när jag ska köra snabbjobb så klart men när jag ska göra dom där enklare jobben så kommer det inte vara några problem att ha henne med. 


Och nu har jag dessutom tagit upp min facebooksida i alla fall fast den är ändrad kommer också lägga ut en del texter som jag skrivit. Eller i alla fall delar av dom och dikter och lite annat "teambus fotografi och skrivande" heter sidan.

Av Sara Ehlèn - 16 februari 2015 18:32

Idag så hade jag min examination tror att den blev bra men jag vet inte alls. Skulle ju ha gjort den i onsdags fy vilken skit vecka förra veckan var riktigt jobbig vecka kan jag lova. förutom helgen på lördagen var det ju helt totalt jätte underbart att min lilla häst skötte sig så bra och att det snart är kval har jag knappt fattat själv ännu. kval på riktigt alltså? Men sen på kvällen satt jag och tittade på mina bilder och kände bara nej va fan håller jag på med. Visst jag får sjukt fina porträttbilder men rörelse bilderna blir usla då menar jag skit dåliga. Tycker inte jag gjort ett dumt beslut att ta bort min sida för det blir inte bra bilder och hur ska jag då göra reklam för mig själv. Och jag gick ur alla hästfotograf grupper också dels för att jag är trött på att här "Jag vill ha mer luft" på bilderna och dels att jag inte vill publicera några bilder mera utanför provat bruk! Bilderna blir inte tillräckligt bra för det. Och ja jag är förbannat självkritisk jag vet.


Men i alla fall igår så red Mira Blomma och jag Lilja. Jag har inte hunnit med Lilja nu denna vecka har prioriterat stora bus. Det blev en kortare skritt tur båda skötte sig jätte fint. Lilja har ändå ståt nu i några dagar så hon skötte sig sjukt bra. 

Idag så jobbade vi först showmanship fick hjälp av Erika så sjukt mycket att tänka på att det inte är klokt. Jag var för fan mer trött i skallen än vad Lilja var kan jag lova. Men Lilja skötte sig bra som vanligt hon har blivit så enkel min lilla häst och lyhörd. 

Sen red jag henne i dressyr en liten vända jobbade mycket halter och att hon skulle ställa sig inåt och inte gå med huvudet och kolla på allt annat. I början var hon inte alls fokuserad spände sig som en stålfjäder och ville inte alls lyssna på mig. Men så jobbade jag halter och petade lite på henne för att visa hallå jag sitter på dig lyssna på mig. Så jag traglade halter och böja sig innåt när hon började jobba med mig böt jag varv och då blev hon ofukuserad igen men sen när jag jobbade henne blev det bättre. Sen jobbade vi lite förflyttnig av skänkeln vilket gick sjukt bra. Och sen jobbade vi lite åttvolter och lyssna på skänkeln och ställa sig innåt.

Ja jag kan inget annat än vara nöjd med lilla damen men matten är så jävla ringrostig när det kommer till dressyren.

Jag begär ju inget hon inte redan kan. Jag vet att hon kan flytta sig för skänkeln och ställa sig innåt men sen betyder det inte att hon tycker det är så roligt.

Jätte nöjd med henne idag kan jag lova.

   porträttbilderna blir ju riktigt bra! Men rörelse nej tack! Men kommer nog inte bli medlem i en fotograf grupp igen utan tänker bara publicera på mina sida som princip är helt privat. Och har tagit bort ALLA bilder från min sida och väntar på att den skall tas bort! 

  Suddiga och jävliga och hästen går i "fel" steg som alla säger. Så nu tänker jag sluta publicera bland "experterna" och sen bara fota för mig själv och visa dom bilderna jag vill! mitt självförtroende i fotningen är i botten just nu! 

Av Sara Ehlèn - 14 februari 2015 23:15

Lägger kameran på hyllan just nu kommer BARA fota mina egna hästar och sluta fota folk funderar helt allvarligt på att sälja den och sluta fota helt för bilderna blir inte bra. En kompakt kamera funkar alldeles utmärkt! Har gått ur alla fotosidor på facebook och tagit bort min sida en dröm att kunna ta betalt för mina foton jo visst du! Sälja kameran och skita i det! visst jag kan få någon bra bild men inte många så antigen ska jag ha den kvar och fota ibland men jag ger upp det här nu allt blir suddigt och skit så nu ger jag upp och fotar bara mina egna hästar och håller bilderna för mig själv...... varför köpte jag ens en systemkamera? uppgradera mig snarare nergradera mig! ägna mig åt mitt skrivande i alla fall det kan jag ju lite grann i alla fall och för den delen så visar jag det inte för någon i alla fall. Bara delar och då duger det för mig i alla fall. Känns just nu som att jag bara kan fota med mobilen..... Så vi får se kanske ska sälja den eller ha den kvar för att fota med ibland bara

Av Sara Ehlèn - 14 februari 2015 19:04

Idag så kan jag säga att jag kan inget annat än vara stolt över min Busblomma så att det inte är klokt nöjda ägare och nöjd kusk och alla var super nöjda. 


Jag klev upp vid sju i morse det var rätt segt att gå upp i morse men efter som jag skulle till travbanan så var det inte så svårt att kliva upp efter som vi skulle till banan med Blomma. Jag klev upp och slängde i mig en halv mackas sen körde Simon mig ut till stallet. Jag böt om tog med mig selen och gick ut och började i stallet. Lilja var på väg att driva mig till vansinne med sitt skrapande som hon alltid gör på morgonen. Hon ska ut släpp ut mig för i helvete är det som hon står och säger. Så jag släppte ut henne och Nova innan jag började göra i ordning Blomma. 

Kattis och Benjamin kom tunt halv nio och vi åkte mot banan. Blomma krånglade lite när vi lastade hon gick på sidan två ånger försökte stegra men det fick hon inget för den där damen. Sen var hon inne på några minuter. När vi väl kom till banan var det tyvärr ingen mer än Blomma som hade blivit anmäld till 1.45 loppet så det blev tyvärr inget 1.45 lopp för lilla samen men istället fick hon gå 1.38

Åh fy satan vad bra hon var hon tog ledning på en gång och låg på fint hon såg så förbaskat bra ut hela tiden. Hon såg farlig ut om jag ska vara helt ärlig hon gick som aldrig förr. Hon galopperade i upploppet lite dock men det var för att knäkappan åkte ner dock tyvärr. Det var jävligt klantigt av matten att hon inte kollade knäkappan innan. 

När Claes kom ut från banan med henne så var han riktigt nöjd alltså han sa att i slutet av februari eller i början av mars blir det kval. Ärligt talat kan jag knappt fatta det själv. Claes sa att han var så himla fin han var jätte nöjd med henne. 

Det var leende ägare som åkte hem idag kan jag lova, Tänk den 6 mars ska hon nog gå kvallopp det känns som en dröm vi inte kunnat nå som att det var himmeln och vi inte kunnat nå den riktigt än. Men nu är den här och det blir start i år helt galet jag vet knappt vad jag ska nej detta är fantastiskt förstår ni vad detta betyder? Att allt mitt slit har gjort något att hon faktiskt kommer att starta.


efter vi varit på banan så käkade jag och Kattis lite och Benjamin sover hos mig i natt. Och jag fotade Mira och Nova idag med.                        

Underbara häst

Av Sara Ehlèn - 12 februari 2015 20:31

Måste bara uttrycka min frustration om en allvarligt talat den mest ordbajsande boken jag hört någonsin! 50 shades of grey! Som skrivande människa och som gått skrivkurs så är det äkta jävla ordbajs riktigt riktigt jävla dåligt! Kanske är för att jag verkligen hatar sex böcker eller ja jag kan läsa Nora Roberts men detta är inte bra.... Alla har pratat om denna fantastika bok djävul. Den är så bra du kommer bli så kåt och vilja ha sex hela jävla tiden. Boken var riktigt dåligt skriven och jag kan lova att jag blev inte ens lite kåt. Okej jag lyssnade på den i början och i mitten.... Pallar inte när det typ kolla han den snygga saken jag älskar honom redan. Han skrämmer mig och han är så snygg jag ska ha han. Nej nej denna bok var verkligen inte bra kändes som att författaren tänkte jag vill skriva om något. Men vad ska jag skriva om? Jo jag ordbajsar om sex och en blond brud som inte är blond. Så nej ingen bok för mig inte det här som alla feminister skriver om vilken hemsk karl han är jag skiter fullständigt i det helt allvarligt. Att man ens får skirva så dåligt borde fan vara olagligt! Kanske för att jag knappt klarar av vuxen böcker nej tacka vet jag barn och ungdoms böcker! Min favorit är ju för tusan Astrid Lindgren där har ni en kvinna som kan skriva!


Jag botade min skavsår efter den hemska boken med Ronja rövardotter! Då ville mina öron vara med. 

Red Blomma idag och jobbade henne i galopp. Hon var sur när jag jobbade henne i olika takt för att hon ville minsann springa på som en galning. Men sen gick hon på fint efter hon surade ett tag. Vi jobbade i galopp upp för backen och hon blev ganska trött efter första vändan hon tyckte det var jobbigt. Tog två vändor andra vändan var hon ganska trött och då la hon nästan av så jag fick driva på henne. Men hon var då inte trött kan jag lova så då jobbade jag henne upp för backen ändå. För hon behövde få ner flåset så då svängde jag inte hem satan i gatan var sur hon var så. Men så bad jag henne trava och då slutade hon sura och gick på piggt. Det var ett kort men intensivt pass med mycket trav och mycket galopp i olika tempo.

Sen skrittade vi hem och hon gick på piggt och var jätte glad att få komma hem. Jag stretchade henne när vi kom hem sen fick hon kom ut i hagen igen och då drog hon och Machine ett rep i hagen. 


Jag och Mira skulle ha ridit Lilja och Nova ihop men det gick inte så bra efter som Nova plockade av sig en sko. Så då tärnade vi lite på inför tävlingen han va super fin min lilla häst. I morgon ska jag rida henne och Mira som ska rida Blomma. 

På lördag ska vi till banan igen och då blir det provlopp.

 

Av Sara Ehlèn - 11 februari 2015 19:36

Igår slutade jag klockan sex och skulle sätta mig ner och skriva och plugga till mitt examinations arbete bara det sista tachten. Simon kom och hämtade mig från förskolan klockan sex och sa att han hade ont i bröstet men det skulle gå över sa han. Ja var lite orolig där och sa om det inte blir bättre lär vi åka in. Han släppte av mig hemma och jag satte mig ner och började skriva upp stödord och så vidare. Sen kom Simon hem startade ungen och lade sig i sägen för att han hade så ont. Efter ett tag ringde jag ambulans eller 112 och frågade vad jag skulle göra. Efter en timme kom ambulansen och tog ett EKG. Jag är imponerad över att jag kunde hålla mig så lugn jag kunde svara på frågorna de frågade mig och jag kunde hålla mig helt iskall. Men jag kände vilken panik jag började få där ett tag. Tog ett djupt andetag och sa till mig själv flera gånger nu får du fan lugna ner dig kom i håg vad hon på den där olycksfalls kursen sa. Behåll ditt lugn. 

När ambulansen kom och gjorde ett EKG så visade det inget men dom tog in honom i alla fall och Sara livrädd för sjukhus tänkte på en gång hell no jag ska inte till nå sjukhus. Men så fort ambulansen lämnade så ångrade jag mig. Och Mira och jag åkte in till Simon. Tackar Mira hundra gånger om att hon följde med mig in. 

Simon hade ont när vi kok in och hade kräkts så vi satt i väntrummet och väntade på provsvaren och såg på carpiga serier tills vi insåg att vi faktiskt kunde byta kanal på tven. Haha det var nog det roligaste på hela kvällen jag och Mira suckade åt att vi var tvungna att se på 2an och ja pratade med svärmor i telefon så såg jag en dosa liggandes där. Och tog den och böt kanal Mira bara: "va kunde man byta kanal" Och sen började vi as garva.

Simon fick medicin för sin mage och sen åkte vi hem kom inte hem allt för sent men jag var helt slut. Men kunde inte sova i alla fall försten vid tre på natten efter som jag var så spänd. Så åka till skolan och göra en examination var ett no no. Sovit halva dagen är fortfarande trött så här tio i åtta på kvällen.


Körde BLomma idag hon var inte rolig stark och jävlig ville inte alls lyssna på mig mig idag. Kändes inte alls så jävla roligt att köra henne idag för hon var het och bara nej. Och sen var jag på dåligt humör så idag var det inte så bra dag för någon av oss. Förutom på slutet då var hon sjukt fin. Släppte henne så hon gick öka takten och gud vad fin damen var då var jag stolt över henne kan jag lova. 

Men jag tyckte inte alls att det var så roligt att köra henne trött och tjurig sara och en jag vet inte BLomma nej det vart inte bra idag ska köra henne i morgon igen. 

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards