stallteambus

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

arg på gammal kusk....bytt styrman!

Av Sara Ehlèn - 19 maj 2015 22:05

Ja nu har vi gjort ett kusk byte igen....

Det var efter hon haft sin inflammation så åkte vi ner till banan för att kolla av henne om hon var frisk eller om vi behöver ta ut Maria igen för en hält utredning. Vi kommer dit bestämmer att Blomma ska gå ett 1.45 lopp för att kolla hur hon sköter sig. Jag säger till kusk att värma henne för då känner han på henne om hon inte är som det ska och då kan vi stryka henne från loppet. Kusk säger absolut jag värmer henne...... Jag gör i ordning henne frågar när han vill värma henne..... 20 minuter innan loppet redan då ville jag ge på honom en smäll för jag vill gärna ha in henne en vända så jag kan ta av benskydden och borsta av dom och se så att det inte är några små stenar under. Det är ju inte länge sedan hon haft sin inflammation men nej han skulle värma en annan häst först som dessutom skulle gå två lopp efter henne...... Jaha och hur tänkte du där? Sen säger han "Kan inte du värma henne? Kör några bakvarv jag hinner inte värma henne..." Säger han en så där 10 minuter innan start... Jag blir handfallen hade ingen hjälm med mig heller fick låna en av kusk.... Känner bara nej nej gå och dö gubbjävel förtränger det just då i alla fall..... Hästen skit het och stark men känns i alla fall fräsch och fin men tok het! Kör en fyra bakvarv känner bara hur det kokar i mig så klart jag kan värma hästen det är inte det men jag ser hellre att kusk värmer henne att han kan känna av henne.... hon är trots att en häst som är från dag till dag.... Vadå hade inte han värmt henne alls om inte jag värmt henne? Nej det hade han inte!

Sen kom jag in i stallet efter lite skritt på stallbacken tog av benskydd och borstade ben såg till att häst fick dom på sig.......10-8 minuter till start jag vill att kusk ska ta henne och köra...... kusk arg för att provloppen är sena han tar inte min häst utan står och gnäller över det till alla andra i stallet..... Ville att han skulle ta henne när det speakern säger 7 minuter till defilering. kusk skiter i det utan står och gnäller massor över att dom är sena och att han har massa andra hästar att träna och bla bla bla.... Speakern säger att det är en lös häst på banan.... Vi stänger dörrarna och väntar tills de får tag på den lösa hästen.... Sen kommer kusk igen och fortsätter prata med alla andra och gnäller över gud vet vad....tar min dam i sista sekund när speakern ropar ut att det är 3 minuter kvar.... Det hans äger till mig är "Tar du henne sen på en gång jag lär värma en annan häst emellan loppen...." Min irritation växer jag ville helst bara ge på han en smäll men vad skulle jag göra? Säga nej du får köra in henne i stallet? Nej jag sa väl ja.... 

Dom springer i väg jag vill helst ta över tömmarna och säga rör inte min häst! Men jag vill också veta om hästen är frisk! En skit nervös Sara står på sidan av jag vill helst bara sätta mig i ett hörn och riktigt bara grina..... Det enda jag tänker måtte du gå bra nu Blomma och den där kusk fan kommer inte få köra min häst en enda centimeter igen efter detta! Han har inte bara gjort detta EN gång utan ALLA gånger vi varit där har han gjort detta! Eller inte exakt så här det var mer som på kvalet och då var jag sur men då var jag arg....

Häst sköter sig super bra går lite väl fort i loppet men hon travar hela vägen och sköter sig super bra! Ser jävligt het ut bara...

När jag tar över henne så frågar jag vad han tyckte om detta.... "Bättre mycket bättre." jaha och mer? Jag vill gärna höra hur hon är och vad jag kan göra hemma för att få det att bli bra.... inte bara ett bättre....

Skrittar av häst känner mig mer och mer irriterad känns som att folk kan se mitt åskmoln som är över huvudet på mig. 

Tar in häst och duschar henne och fixar. kusk kommer in och ska ta över nästa häst jag frågar vad han tycker om henne.... "Bättre mycket bättre hon var bra." Jaha och det är det svaret jag var ute efter.... inte.... fy fan säger jag bara..... Duschar klart häst lindar henne ben blöter ner allt i kallt vatten och sen bara nej nu åker vi hem..... Säger inte hejdå kusk borta säger inget om nästa gång det enda jag tänker det blir ingen nästa gång för din del gubbjävel.... Åker hem med häst känner mig bara jävligt förbannad på kusk jävulen från helvetet han SKA inte köra henne igen spelar ingen roll vad pappa och Kattis säger han kör henne inte igen så är det bara vi ska byta kusk finns liksom inget annat alternativ....

För oss är Blomma allt för andra kusk är Blomma en i mängden han tjänar inga pengar på henne så varför ska han ge allt för henne? Pappa höll med mig om att vi skulle byta kusk jag tänkte på Robban på en gång har bara hört bra om honom från flera personer. 

Ringer till Robban pratar med honom om Blomma och vi bestämmer att han ska köra henne på ett rakbane jobb veckan efter.

Ja att kusk ringer mig och frågar om jag är vaken och om vi har en långvagn.... Jag var i chock ren skär chock det där är inte jag van med.

Dom kör en vända på slingan och sen på rakbanan där Blomma var på täby och inte var travhäst... hon var skit het dessutom.

Vi kommer in bomull i öronen och luva på henne och sen springrem och spärrgrimma. Jag kollar på honom förstår bomull och spärrgrimma men vad tusan är en springrem det är tydligen en rem man sätter på spärrgrimman och selen. 

Hem och kör lugnt som fan hon ska inte ligga på bettet och ha bomull i öronen och helst luva. Bara jogg inget fort hemma.

Jag kan ju säga att häst hatar mig för att jag har bomull i öronen på henne fan hon nockade mig och gillar det inte alls.... Men satan i gatan vad fint hon har gått nu i dom två dagarna jag kört henne.

Kan säga att byta kusk blir bra! ville bara bli av med den andra....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards