stallteambus

Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Det går bra nu!

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har jag klarat utbildningen och ja jag har fått jobb. Jag var inte ett dugg orolig över detta att jag skulle få jobb jobba som vikare eller få lång vick spelar mig ingen roll alls. Men så fick jag ett vilket inte är verkligt ännu känns som att jag gått på små rosa moln nu. Och snart har jag mitt körkort i September så har jag det det är jag helt säker på denna gång klarar jag det.


Och hästarna då? Jo Blomma har haft världens låsning i bogen efter sitt fall så fick hon en nerv i kläm. Men nu är hon på topp igen. Hon kändes så seg när jag körde henne innan kändes som att hon nästan gick i sirap och hon var inte alls som hon brukar. Men så var jag och min stall kompis Malin iväg med hennes Springtime och Blomma för att kolla upp hos Lundin. Och båda hade en låsning i bogen. Det troliga är att hon fått den låsningen och nerven i kläm när hon halkade i hagen. Nu är Blomma frisk och fräsch igen. Hon är lite het på tömmen och inte alls rolig att rida som vanligt igen. Det känns så skönt att hon är frisk igen och att nu kan vi äntligen sätta igång med träning för kval och start igen på banan =) i veckan kommer kusk hem från semestern också så jag ska höra med han om han vill köra henne i veckan =). 


Och Lilja ja något har hänt där med henne nu kan jag rida ut henne helt själv utan att hon får panik av bilar. Förut vågade jag inte rida henne själv bland trafiken för hon fick ju panik och stegrade sig eller stack men nu kunde jag sitta på halvlånga tyglar och hon brydde sig inte ens lite om bilarna. Visst hon är fortfarande spökig ibland och bli rädd för ingenting men hon har utvecklas så himla mycket. Visst vi har en del och jobba på om vi ska tävla i vår men hon går från klarhet till klarhet varje gång. Hon är min lilla matte gris den där damen. 


Så precis just nu går det jävligt bra det känns som att varje liten motgång får komma och jag kan kämpa mot den för jag kommer upp på topp igen. 


Och idag fick våra hästar en ny kompis över sommaren i alla fall. Viktoria en super fin varmblodsdam!


I used to bite my tongue and hold my breath
Scared to rock the boat and make a mess
So I sat quietly, agree politely
I guess that I forgot I had a choice
I let you push me past the breaking point
I stood for nothing, so I fell for everything

You held me down, but I got up (HEY!)
Already brushing off the dust
You hear my voice, you hear that sound
Like thunder gonna shake the ground
You held me down, but I got up (HEY!)
Get ready 'cause I've had enough
I see it all, I see it now


I got the eye of the tiger, a fighter, dancing through the fire
'Cause I am a champion and you're gonna hear me roar
Louder, louder than a lion

 

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Av Sara Ehlèn - 3 juni 2015 21:45

Visst har jag fått en energi kick jag har klarat utbildningen jag är klar helt galet på måndag ska jag skriva in mig som vikarie igen. Jag måste ju säga att jag älskar att jobba som vikarie om jag fick bestämma om 'Borlänge kommun skulle skapa en fas...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards