stallteambus

Alla inlägg under augusti 2015

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort någonsin. Och jag hade sån träningsvärk efter alla skratt och tällbergsbacken tog mer eller mindre död på mig hahaha. 

Jag har i alla fall jobbat en vecka nu storm trivs verkligen är helt slut nu efter denna vecka. Men i morgon blir det upp tidigt i alla fall för i morgon kör vi igång med provlopp på min busblomma igen. Som jag längtar efter det så att det inte är klokt det är detta vi har kämpat för nu enda sedan kusk bytet och skadan hon hade i våras. Nu känns det i alla fall som att vi kommer någonstans utan att stressa och efter som jag är ny inom detta så får jag otroligt bra stöd av Robban. Hon är jätte duktig jag är så stolt över min tjej jag vet att hon kan och när hon vill så är hon en ruskigt bra travhäst. Allt blev bara så fel med Claes och han stressade och värmde inte henne och jag nej jag kan inte ha en sån kusk. Jag har själv kört några rakbane jobb och Robban också. Hon har skött sig så fint så förutom första gången Robban körde henne så var hon på täby galopp. Så jag hoppas verkligen hon sköter sig i morgon är lite nervös men inte så mycket för jag vet att hon kan bara hon sköter sig.... Måtte du sköta dig i morgon.


Lilja hon vilar just nu tills hon ska stallas in för vintern. Jag har börjat träna för Vickis med henne har bara gjort den en gång hittils för den var jag tvugen att ställa av henne ett tag. Sista gången jag red henne var hon som tuggumi och ville inte alls så då valde jag att ställa av henne ett tag men när jag satt igång henne igen så kommer jag träna för Vickis varannan vecka hon kommer att gå tre dagar i veckan nu under vintern. Lollo ska fortsätta att hoppa henne och visa henne hinder så hon blir säker på hinder kanske var tredje vecka och jag kommer träna för Vickis varannan vecka. 

Sista jag tränade för Vickis gick det så himla bra jag var så stolt. Hon gick jätte fint och jag red faktiskt nästa gång ska någon filma oss. 


Jag har också varit med och fotat med min käre sambo att jag fick han att vara med på det är en gåta för sig men Melissa som tagigt bilderna fick så bra bilder på oss =)

        Den där karln älskar jag <3

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards