stallteambus

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

stolt matte!

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. Jag körde henne och Robban körde en annan häst. 

Vi körde först två vändor som uppvärmning på slingan jag körde för det mesta i rygg på Robban hon var lite het men lyssnade jätte fint. Sen körde vi till rak banan och körde åtta vändor första vändan så gick hon över i galopp och galopperade lite sen kom hon i trav igen och sprang på. Första vändan körade jag i rygg på Robban och Viva sen fick hon bredvid och sprang som aldrig förr och hade inte en tanke på att sätta en fot fel. Hon travade som aldrig förr som att hon var skjuten ur en kanon. Hon sprang till och med fortare än varmblodet. Så nu ska vi börja åka och två gånger i veckan till rak banan med henne sen när provloppen sätter igång igen så ska vi börja köra provlopp igen. Kan säga att jag ångrar inte kusk bytet visst hon kommer inte kvala nu på en gång men skynda långsamt är det bästa med hästar. Jag längtar tills vi kommer börja tävla som jag väntat på så länge.


Och sen åkte vi till ridbanan med Lilja och Louise red henne hoppade några små hinder med henne. Och min lilla häst hon hoppade som hon aldrig gjort annat i sitt liv. Och hon galopperade för andra gången i paddock. Hon gick som en klocka min lilla häst och Lollo är ju så duktig med unghästar.


Jag är så stolt över mina tjejer mina bus flickor <3

                 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Av Sara Ehlèn - 3 juni 2015 21:45

Visst har jag fått en energi kick jag har klarat utbildningen jag är klar helt galet på måndag ska jag skriva in mig som vikarie igen. Jag måste ju säga att jag älskar att jobba som vikarie om jag fick bestämma om 'Borlänge kommun skulle skapa en fas...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards