stallteambus

Alla inlägg under mars 2015

Av Sara Ehlèn - 21 mars 2015 12:02

Igår kvalade Blomma och jag kan ju inte säga att det gick bra. Hon hoppade redan från starten. Så ja hon blev så klart diskad igår kändes det mer jävligt än idag! Men det var som en vi träffade på travet igår sa hem bryta ihop och påt igen sen! 

Ja vad ska jag säga? Jag har lärt mig att inte lita fullt ut på vad kusken säger och inte göra som han sa utan jag tänker gå efter det jag tycker också! Han sa till mig att vi inte skulle värma henne utan att han gör den mellan loppen! Och ja det gick ju som det gick jag kände att detta kommer gå åt helvete efter som hon vad kall så nu ska jag värma henne en timme innan nästa gång skritta och trava jogga lite på stallbacken kanske ta ett eller två bakvarv på banan så hon är ordentligt varm. Så jag vet att hon är okej.... Dumt av mig att lyssna på kusken men nu vet jag ju det hur jag ska göra. Sen var det väldigt mycket annat som spelade in igår kan jag lova tung banan hon hade band i manen som störde henne det var ljud överallt och hon hade mycket och titta på. Sen en dö nervös matte och jätte mycket folk omkring som var svin nervösa de med och dessutom stressade mig med. 

Ja nästa gång så får folk gärna komma och kolla och hejja på min stjärna så klart men den som skall säga till mig vad jag ska göra och hjälpa mig är min "pilot" som jag har med mig och pappa som sköter kusk och allt sånt när vi är på banan. Någon mer får inte vara med och prata med mig och stressa mig för då kommer det bli fel. Om folk vill vara med i stallet så får alla vara tysta förutom de som är med för att hjälpa mig med Blomma. 

Igår var det många som kom och sa gör det där och massa sånt jag klarar inte av när alla pratar med mig då tappar jag fokus på det viktigaste och det är Busblomma så nästa gång så kör jag ut de som pratar med mig och gör mig ofokuserad. 

Blomma var i alla fall lugn och fin när jag gjorde i ordning henne jag hoppas verkligen på att hon fortsätter äta och dricka som hon gjorde igår det enda hon gjorde var att nervös bajsa och det kan jag ta. Men sen att det gick som det gick så det jag får tänka är att vad kan jag göra nästa gång så att hon kan klara detta? Jo hon ska gå ett provlopp nästa vecka och kolla så att hon sköter sig sen blir det kval igen för henne. 

Då ska jag ha en ännu tydligare lista med mig och köra ut allt folk som vara stod och hängde och allt folk som frågar mig för jag ska inte tappa fokus på min häst igen det är ju därför vi är där!

Det är okej att vara bitter idag och igår men sen är det dags att ta tag i träningen igen för jag vet att hästen kan hon är en otrolig travare det vet jag att hon är!

    Need some peptalk right now!

Av Sara Ehlèn - 8 mars 2015 15:58

Blomma går otroligt bra just nu det är snart kval känns sjukt roligt. Igår när vi var till banan dock så galopperade hon det har hon inte gjort på länge kändes lite så där när hon galopperade. Men så kom vi in i stallet och då hade hon plockat av sig en sko inte konstigt att hon galoppera då. Men den 20 blir det kval ska höra med hovis om han kan komma på tisdag och slå på henne skon men han kommer ju på fredag så ja men jag vill inte att hon vilar så pass länge. Nu ska vi dessutom boka honom var 6 vecka istället för var 8 vecka.


Och jag har nu bestämt mig för att låna ut Lilja jag hinner inte med henne orken räcker inte till och hon förtjänar bättre än att bara stå i en hage och en box och bli riden ibland

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards