stallteambus

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Några dagar!

Av Sara Ehlèn - 24 februari 2015 19:08

I söndags när jag var ut efter jag varit i dalahusby så kände jag inte alls att det var så jävla roligt att ha häst båda var jävligt billiga! Red Blomma en vända i det fina vändret min travhäst visste inte ens vad gångarten trav var så länge vi inte skrittade då kunde hon bara trava. Och halt nej men då ställder jag mig på bakbenen och högt också kan jag lova! Skit strak och dryg vad hon i söndgas där fick jag för att låta henne vila en dag! Så nu har jag lärt mig att rida Blomma efter en vilodag ingen bra ide! Känns meningslöst om vi bara ska bråka hela tiden.

Och Lilja ja hon blev som förbytt av att gå med syrran en dag sprängde leddet för att jag tog in Blomma först..... Förbannad var jag tog ut na och jobbade på att hon minsann inte skulle spränga staket och bete sig när man går in. Efter ett tag var hon super duktig men hon var fan billig just den dagen ja i söndgas var det inte ett dugg kul att ha häst vill jag så lova inte ens lite kul....


I måndags så vilade dom var helt slut när jag klom från förskolan och Blommas officiela vilodag är ju på måndagar myste med min bok och somnade tidigt.


Idag var det joggingtur med Lilja på släp som stod på schemat. Blomma var så mjuk och fin pigg men låg inte på och joggade i en fin och lugn takt. Lilja hon var fantasisk fick ta i dock för att hinna med även om det inte gick så fort. Hon var super duktig höll sig bakom vagnen och travade på efter som en hund. 

Var så stolt när jag kom hem med dom att jag nästan vällde över. Lilja stod på gången och var trött och stod och gäspade hon var så nöjd så och Blomma var också super nöjd. Älskar att köra den där hästen det är inte alls kul att rida henne men köra är hon helt underbar att göra. Så när Blomma går sina joggingvändor vilket hon gör två dagar i veckan så ska Lilja få följa med. På fredag ska hon få följa med igen i morgpn ska jag rida henne eller så får hon vila.

    Dom där två får mig att smälta <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards