stallteambus

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Energi kick

Av Sara Ehlèn - 27 maj 2015 21:24

Efter att vi har varit borta hela helgen så har jag fått världens energi kick kan jag lova. Hon skötte sig så bra när vi åkte dit. Hon gick rakt in i transporten stod där som ett ljus hon skrapade lite med hoven för att berätta att hon stod i transporten när vi åkte. När vi kom fram till Rättvik så hade hon krupit ur sin grimma men annars så hade hon bara stått och ätit sitt hö. Vi lastade ur och släppte henne i en hage med täcke på och sen åkte vi och hälsade på Emma och sov hos henne en mycket trevlig kväll.


Första passet på lördagen så red jag Lilja. Jag red runt i skritt och trav Erik tittade på oss och såg hur hon rörde sig i båda varven. Hon är ju super stel i höger varvet och det såg han på en gång att hon var stel. Jag fick massor av bra övningar av Erik för att få henne mjuk och fin i båda varven och hur jag skulle rida för att få henne mjuk och jobba med mig. Hon var så himla fin på förmiddagen på lördagen hon jobbade verkligen med mig och gjorde sitt bästa för att göra mig till lags. På lördag förmiddagen var hon verkligen riktigt dyr. 

På efter middagen red Lisa henne det såg fint ut men hon fick kämpa lite för att få henne att jobba med henne. Men hon skötte sig så bra och såg jätte fin ut.


På söndagen red jag första passet igen och det började på att hon var riktigt jävla jävlig på gången. Hon tryckte in mig mot väggen och vägrade flytta på sig. Då tog jag ett spö och smällde på henne en rejäl smäll men hon dansade runt ändå och var riktigt jävlig när hon stod på gången. När jag satt upp blev det inte mycket bättre hon var stel och jävlig och ville inte alls jobba med mig. Hon stegrade mot Erik när han skulle visa hur jag skulle göra med henne och hon vara bara envis och jävlig. Men sen så gick det jätte bra efter ett tag när det faktiskt lossnade. 

När Lisa red henne gick det mycket bättre.


Jag är super nöjd med helgen verkligen var helt slut när vi åkte hem på söndagen kändes som att hjärnan skulle sägas upp skrattade åt allt. Men vilken inspirerande helg det har varit och jag längtar redan tills nästa clinic. Nu ska lilla bus vila en vecka sen sätter vi igång henne igen och tärnar på allt det där vi tärnat på i helgen.

Det var som att jag fick en energi kick efter helgen.


Jag red Blomma på måndagen och hon skötte sig super och travade på i en lugn och fin takt. Jag skulle ha kört Blomma men det blev punka på vagnen. Så då fick jag rida ändå. Igår så slutade jag sent så då hann jag inte med att köra eller rida. Men idag tog jag Sture med mig och körde Blomma. Båda skötte sig super jag tog upp Sture i famnen när vi kom till vissa ställen som vissa byar. Han stod i mitt knä och kollade på kollade ut duktiga vofen min. Och Blomma travade på i en jätte fin takt. Hon blev lite stark men hon gick så fint. I morgon ska vi till banan och hon skall gå sitt andra banjobb med Robban ska bli spännande se om hon sköter sig bra nu när vi ska ha bomull och spärrgrimma och springrem.


Jag kan knappt fatta att jag är klar barnskötare på fredag nästa vecka jag har lämnat in alla uppgifter. Förra veckan så bröt jag ihop totalt det var helt galet jag trodde inte att jag skulle klara detta. Jag var helt förstörd men sen var det bara påt och tänka vad ska jag göra för att klara detta? Jag satte mig ned och gjorde om allt och sen idag så såg jag att det stod klart på allt. Det var två uppgifter kvar som jag inte fått godkänt på ännu men det kommer jag få. Så idag när jag var i skolan fick jag en äkta energi kick. Och se nu när jag pluggar teori känner jag att det går bra jävligt bra. Visst jag kommer få jobba som vikarie ett tag men det gör mig ingenting alls jag kan gärna vara ledig och satsa på körkortet och ha en hästsommar. Denna gång klarar jag körkortet det vet jag att jag gör. Så jag kan säga att det går jävligt bra nu.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards