stallteambus

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

Bakslag

Av Sara Ehlèn - 12 april 2015 08:21

Det har gått så bra nu på senaste tiden Blomma har gått som en klocka varit så fin och jämn men nu har vi fått bakslag. Hon var inte alls fräsch igår kände det i värmningen att hon inte var som hon burkar. När Claes körde ut så galopperade hon lite men sen när provloppet gick så galopperade hon från start. Hon var inte alls lika som hon brukar vara inte fräsch alls på något sätt. Så nu ska jag ta ut veterinär till min lilla dam Maria Nyman skall komma ut och kolla över henne det kanske inte är något det kan vara något litet men bättre att kolla över henne en gång för mycket än att att inte kolla över henne alls och fortsätta och ha sönder min stackars häst :(.

Vi som tänkte kval snart och nu går det men då nej då blir hon trasig igen. Jag ska lägga om mitt tränings schema inget intervall pass när hon ska gå på banan och sen ska hon bara få gå lugna turer så hon håller. Jag vet att det inte är mitt fel men det känns lite som att det är det ändå känns som att jag tränat henne för hårt. 

Men men det är så här det är att ha travhäst. det går jätte bra och man tänker nu ska det väl gå men nej. Nu ska veterinär komma ut och kolla upp henne och jag ska ändra mitt tränings schema. 

Jag ska lägga in ett klätterpass i skritt och ett dressyr pass i veckan. Tror det blir bra faktiskt inget snabb jobb utom när vi är på banan utan mycket lugna pass för hon har faktiskt kondis så det är ingen fara. Får ändra mitt schema helt enkelt men vi kommer tillbaka starkare än någonsin. Tänker inte ge upp om det så är det sista jag gör. Ge upp finns inte i min ordbok motgångar får man ta det är som det är. Jag vet att hon tycker detta är kul och jag kommer kämpa tills in i det sista <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards