stallteambus

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Det var värt det!

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes yttersida som jag tappar ofta. hon jobbade jätte fint med mig. Jag har lånat en dressyr sadel av min kompis som jag verkligen verkligen vill köpa. den är så sjukt skön så jag tror jag smäller av. Lilja var lite seg när jag red henne men tredje lektionen så tog jag på mig sporrar och då fick jag jätte fin respons av henne jag behövde knappt peta på henne med skänkeln. Hon skötte sig dessutom så himla bra när hon stod i hovgården i en hage över dagen på måndagen. 

På måndagen sista lektionen så jobbade vi med bommar hon skötte sig jätte bra tills hon snubblade över en bom och gick om kull och jag fick smaka på grus. Och då menar jag det ordagrant jag hade så mycket grus i käften när jag ramlade av. Kunde inte få fram ett ord hade grus överallt. När Erik frågade om det gick bra så kunde jag inte svara för jag hade grus i hela munnen så jag var på väg att kräkas, Så han höll i min häst när jag sköljde munnen. Sen var det bara påt igen och rida samma övning igen hon snubblade inte denna gång utan blev super försiktig. Fallet såg tydligen jätte hemskt ut såg ut som att jag skulle få henne över mig men det gick ju bra. Jag skrapa upp ansiktet lite och gjorde illa nacken och axeln lite jag landade på axeln. Så det stramar lite i musklerna och nacken. Min hjälm gick sönder också så sa jag till Simon att jag måste ha en ny hjälm, Min karl sa att därför håller man inte på med hästar. Ja men nu är det så att det är sånt som händer och jag kommer aldrig ge upp dom så åkte vi till hööks och köpte en ny hjälm till mig,

    Så vacker i ansiktet min gamla och nya hjälm.

Igår så red jag Lilja första passet med sporrar hon var super fin sen red jag hem och böt häst så hon fick vila för hon var rätt trött i skallen efter dessa lektioner så jag red hem henne ställde in henne i boxen med sina kompisar sen åt jag lunch och böt till Casanova.

När jag red dit han var hela världen läskig han var rädd för allt. Men sen när vi kom till paddocken var det skit kul att rida en skolad häst. Jag fick koncentrera mig mer på mig själv än på hästen. Det var skit kul att få rida en mer utbildad häst. Jag var helt genomsvettig efter passet och träningsvärken jag har idag är extrem kan knappt röra mig. Haha helt galet jag vaknade i morse och var helt slut. Igår när jag kom hem så var jag helt slut somnade i soffan vi skulle kolla på film och fira våran 4 års dag men jag somnade som en stock.

När jag kom hem med Casanova så borstade jag han gav han mat sen fick han gå ut till sina kompisar. Jag och Petra som var och kollade när jag red också umgicks vi satte oss ute i solstolen på gården och vilade och solade lite. Då ringde telefonen och jag svarade. Då var det chefen på tunet enheten som ringde och frågade om jag var intresserad av ett långvick på färjegågens förskola. Två månader till en början men hon kunde garantera ett längre om jag jobba så klart jag var intresserad av detta jag tackade ja på en gång kan jag lova. så den 10 agusti börjar jag mitt lång vick på färjegårdarna och vi ska ha planeringsdag och sen åka till tällberg på planeringsdagar kan knappt fatta det. Ska till tunet med mina betyg och straffregister i morgon =). Så det går väldigt bra nu det enda som fattas är mitt körkort.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 3 juni 2015 21:45

Visst har jag fått en energi kick jag har klarat utbildningen jag är klar helt galet på måndag ska jag skriva in mig som vikarie igen. Jag måste ju säga att jag älskar att jobba som vikarie om jag fick bestämma om 'Borlänge kommun skulle skapa en fas...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards