stallteambus

Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Nu är det riktigt roligt att ha häst!

Av Sara Ehlèn - 20 maj 2015 20:59

Det går upp och ner det där med att äga häst kan jag lova. Jag har haft väldigt mycket i skolan och praktiken och hästarna så jag har fått stress mage av detta. Men det var för typ en månad sedan jag sov knappt och var bara helt slut och sönder stressad.... Men nu är det bara två veckor kvar på utbildningen jag hade ett meltdown här i veckan och jag fick panik och sa att jag inte kommer klara detta över en komplettering. Hem lugna ner mig och sen tänka efter och kolla på uppgifterna som är två stycken... Vad ska jag göra? Jaha så där inte alls svårt så då gick det över och jag gjorde en av uppgifterna och sen sa jag till mig själv att det här kommer du klara med glans det vet du också. Det är bara att bryta ihop och komma igen! Fortsätta kämpa. att misslyckas är inte ett alternativ.

Men i alla fall nu har jag två veckor kvar på skolan och jag har börjat planera upp min tid för hästarna och börjat tänka på hur jag ska hinna med båda två.


Nu är det riktigt roligt att ha häst! Körde Blomma idag vid flygplans rakan. Hon HATAR mig för att jag har bomull i öronen på henne igår nockade hon mig när jag skulle ta ur bomullen. Men jag ger mig inte idag gick det riktigt bra att få i det i öronen hon får vara sur då min pansar vagn det är för henne bästa jag gör detta! Har fått stränga order om att bara jogga henne långsam jogg. Hon är super fin hela körturen hon ville springa på lite men då sa jag glöm det damen glöm det du ska bara jogga. Hon joggade på i en sån fin takt låg på lite då och då men jag kunde trava genom skogen till och med vilket aldrig ha gått innan. Så jag är så nöjd över henne nu. 

Nästa torsdag ska hon gå ett banjobb se hur det går. Kommer att köra henne i morgon sen blir det vila för damen resten av helgen efter som vi ska iväg med Lilja på fredag och vi bli borta hela helgen.


Red Lilja idag satan vad fin hon var idag alltså. Hon går från klarhet till klarhet den där hästen. Började med att jobba henne i båda sidorna ställde henne åt båda hållen och om piloten rider ordentligt så blir hästen mycket mycket finare för nu red piloten ordentligt och satan vad fin hon var trampade under sig och jobbade inte alls mot bettet som hon brukar kunna göra. Sen flyttade jag henne åt båda håller där har vi en extremt känslig häst för skänklarna höger sidan kan bli lite seg så man får ta i hennes starka sida är helt klart vänster. Där har hon super lätt att ställa sig och jobba riktigt fint också men höger är det lite jobbigare men det blir bättre och bättre för varje gång. Sen gjorde vi några halter och ryggade några steg hon lyssnade så fint. 

Sen började vi trava med fokus på att trava i en lugn takt hon travade på i en lugn takt och verkligen lyssnade på mig. Sen jobbade vi lite med avbrott att hon skulle bryta av till skritt och sen göra halt. Hon gjorde allt jag bad om idag. Sen jobbade vi mer på att flytta för skänklarna hon var som en dröm.

På vägen hel så jobbade vi i galopp att hon inte fick kuta in i galoppen från trav i början ville hon gärna kuta men då bröt jag av och gjorde om det travade lugnt och sen fattade och hon fattade två fin fina galopper utan att bryta av. efter galoppen tränade vi på halter och flytta för skänkeln och att gå i form. Och hon gick två tre steg i form och jag var så nöjd. Sen skrittade vi och jag provade galopp från skritt och hon fattade på en gång vänster galopp och efter en bit saktade jag av och skrittade lite hon var super laddad. Vi mötte en bil och efter som hon var rätt spänd blev hon lite rädd för den. Sen fattade jag höger galopp från skritt. Först sprang hon in i galoppen för att jag gjorde fel men så gjorde vi om det. Göra om göra rätt och hon fattade rätt galopp på en gång och vi galopperade en liten bit till.

Är så stolt över henne idag att jag spricker. Nu längtar jag till helgen då vi ska på clinic och träna dressyr. Nästa år ska vi debutera i dressyr och Lisa ska få tävla henne i hoppning. Det tycker jag är en bra deal att Lisa tävlar hoppning på henne efter som jag är hopprädd så kan jag tävla dressyr efter som Lisa inte gillar dressyr. Det blir skit bra tycker jag.

   

Mina älskade flickor <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38


Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt ...

Av Sara Ehlèn - 21 augusti 2015 23:58

Jag har börjat jobba det är min första riktiga vecka jag jobbar nu. Förra veckan var vi på planeringsdagar uppe i Tällberg det var verkligen givande och roligt. Jag har fått prova att ro kyrkbåt gud vad roligt det var bland det roligaste jag gjort nå...

Av Sara Ehlèn - 26 juli 2015 08:50

I fredags så var vi på midnattstravet och kollade på fina hästar och en toppen travkväll som vanligt. Vi kom hem sant och jag var med Melissa som vi hämtade i Säter och Louise. Lollo sov hos oss och sen åkte vi till travbanan med Blomma på morgonen. ...

Av Sara Ehlèn - 13 juli 2015 20:48

Det är det enda jag kan säga just nu att det går jävligt bra för mig just nu. känns som att allt börjar lösa sig för mig nu efter ett år som jag har haft det rätt jobbigt utan pengar och med studier som jag trodde jag aldrig skulle klara. Men nu har ...

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes...

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards