stallteambus

Alla inlägg under juni 2015

Av Sara Ehlèn - 24 juni 2015 10:38

Jag har varit på Clinic med Lilja i hovgården för Erik ännu en gång gud vad rolig hon är det går bättre och bättre för varje gång jag rider henne. Första lektionen så jobbade vi mycket med att lösgöra henne jobbade mycket med att hålla koll på hennes yttersida som jag tappar ofta. hon jobbade jätte fint med mig. Jag har lånat en dressyr sadel av min kompis som jag verkligen verkligen vill köpa. den är så sjukt skön så jag tror jag smäller av. Lilja var lite seg när jag red henne men tredje lektionen så tog jag på mig sporrar och då fick jag jätte fin respons av henne jag behövde knappt peta på henne med skänkeln. Hon skötte sig dessutom så himla bra när hon stod i hovgården i en hage över dagen på måndagen. 

På måndagen sista lektionen så jobbade vi med bommar hon skötte sig jätte bra tills hon snubblade över en bom och gick om kull och jag fick smaka på grus. Och då menar jag det ordagrant jag hade så mycket grus i käften när jag ramlade av. Kunde inte få fram ett ord hade grus överallt. När Erik frågade om det gick bra så kunde jag inte svara för jag hade grus i hela munnen så jag var på väg att kräkas, Så han höll i min häst när jag sköljde munnen. Sen var det bara påt igen och rida samma övning igen hon snubblade inte denna gång utan blev super försiktig. Fallet såg tydligen jätte hemskt ut såg ut som att jag skulle få henne över mig men det gick ju bra. Jag skrapa upp ansiktet lite och gjorde illa nacken och axeln lite jag landade på axeln. Så det stramar lite i musklerna och nacken. Min hjälm gick sönder också så sa jag till Simon att jag måste ha en ny hjälm, Min karl sa att därför håller man inte på med hästar. Ja men nu är det så att det är sånt som händer och jag kommer aldrig ge upp dom så åkte vi till hööks och köpte en ny hjälm till mig,

    Så vacker i ansiktet min gamla och nya hjälm.

Igår så red jag Lilja första passet med sporrar hon var super fin sen red jag hem och böt häst så hon fick vila för hon var rätt trött i skallen efter dessa lektioner så jag red hem henne ställde in henne i boxen med sina kompisar sen åt jag lunch och böt till Casanova.

När jag red dit han var hela världen läskig han var rädd för allt. Men sen när vi kom till paddocken var det skit kul att rida en skolad häst. Jag fick koncentrera mig mer på mig själv än på hästen. Det var skit kul att få rida en mer utbildad häst. Jag var helt genomsvettig efter passet och träningsvärken jag har idag är extrem kan knappt röra mig. Haha helt galet jag vaknade i morse och var helt slut. Igår när jag kom hem så var jag helt slut somnade i soffan vi skulle kolla på film och fira våran 4 års dag men jag somnade som en stock.

När jag kom hem med Casanova så borstade jag han gav han mat sen fick han gå ut till sina kompisar. Jag och Petra som var och kollade när jag red också umgicks vi satte oss ute i solstolen på gården och vilade och solade lite. Då ringde telefonen och jag svarade. Då var det chefen på tunet enheten som ringde och frågade om jag var intresserad av ett långvick på färjegågens förskola. Två månader till en början men hon kunde garantera ett längre om jag jobba så klart jag var intresserad av detta jag tackade ja på en gång kan jag lova. så den 10 agusti börjar jag mitt lång vick på färjegårdarna och vi ska ha planeringsdag och sen åka till tällberg på planeringsdagar kan knappt fatta det. Ska till tunet med mina betyg och straffregister i morgon =). Så det går väldigt bra nu det enda som fattas är mitt körkort.


Av Sara Ehlèn - 3 juni 2015 21:45

Visst har jag fått en energi kick jag har klarat utbildningen jag är klar helt galet på måndag ska jag skriva in mig som vikarie igen. Jag måste ju säga att jag älskar att jobba som vikarie om jag fick bestämma om 'Borlänge kommun skulle skapa en fast pol tjänst inom barnomsorgen så skulle jag ta en sån tjänst utan problem att dom ringer klockan sju på morgonen inga problem jag är ju ändå uppe då. Det jag tycker är lite jobbigt att jobba som vikarie är att jag inte få en fast lön varje månad det är det som är jobbigt annars det bästa jobbet man kan ha. Så klart det är kul att vara på samma ställa det älskar jag också jag älskar det men just jobba som vikarie passar mig väldigt bra just nu. Sen får vi se vad jag tycker om några år men just nu så är vikarie så himla roligt. Det bästa av allt med det är att man får se hur dom jobbar och hur olikt det är och man kan ta så mycket med sig i ryggsäcken. Man kan ta det bästa av allt till varje ställe man är på. 

Det känns himla tungt att lämna där jag är nu jag älskar alla barn där och jag har ju varit där en hel termin nu och trivts så himla bra. Jag har köpt två böcker till avdelningen som är en del i mitt bondeprojekt och sen har jag köpt en blomma till min handledare och sen ska jag bjuda på tårta till övrig personal.


Jag är så trött på detta eviga regnande att jag tror jag spyr snart..... Och idag när jag hade varit på avslutnings lunch på skolan så bjöd jag hem Emma och Lina på paj för att jag hade så mycket kvar. Jag fick städ ryck och städade köket och sen städa ja nästan hela lägenheten. Vi satt och drack kaffe och pratade så ringer pappa mig och säger att Blomma är tre bent att jag måste komma ut. Paniken där när han säger att hon är tre bent och halt går inte ens att beskriva. Jag säger till dom att jag måste ut Blomma är halt. Åker ut tankarna under den bil färden var inte trevliga vill jag lova jag tänkte nu är det slut nu är det veterinär nödslakt strömsholm och nej det här är ett helvete. Kommer ut Blomma står på gången och hon vilar på höger bakben och jag känner på benet. Inte svullet inte alls varm eller något liknade. Vi tar en kort promenad hon är blockhalt det är hon men hon kan stödja på benet i alla fall. Hon vill ju gärna inte stödja på det. Jag ringer till Kattis frågar henne vad hon tror hon tror som jag att det är en rejäl  sträckning. För vi kunde se på hela henne att hon hade halkat omkull rejält alltså täcket skitit som fan och hela hon lerig. Ber i alla fall våran nya stallkompis Malin titta på henne för säkerhets skull och hon säger samma som mig att det nog är en rejäl sträckning. Hon ska få boxvila nu i några dagar. Om det inte blir bättre måste ju vetrinären ut men jag får hålla huvudet kallt. Får kolla till henne efter praktiken i morgon se om det är bättre om det inte är det då ringer jag ut någon som får kolla på henne. Nu har vi i varje fall stängt sommar hagen till vidare för vi vill inte ha mer halk olyckor.

Skulle rida lilja och köra Blomma men när detta hände så kände jag bara fuck no vill inte orkar inte bajs på detta glöm det. Ska rida Lilja i morgon

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards