stallteambus

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Sara Ehlèn - 1 september 2015 20:38

Ja jag jobbar på trivs fortfarande lika bra på jobbet. körkortet och teorin går bra nu och ja allt går bra just nu. Jag har rätt mycket att göra bara. två hästar körkort och sen jobba och hinna med vänner också sambon. haha ja ett vanligt vardagligt liv helt enkelt. Och nu ska jag dessutom eller jag och mamma ska gå en kurs i eller nej inte kurs eller jo men det är 12 steg i ändra sin Lifs stil. Jag vill gå ner i vikt och bli hälsosam och orka mera. Mitt klara mål är att kunna rida ett dressyr program men jag skulle så gärna vara med på vårruset eller typ blodomloppet eller något liknade. Jag vill bli piggare och inte äta massa mat som inte är bra för en. Och jag kommer inte börja på en diet som jag sen kommer sluta med för det har jag redan provat jag har testat LCHF och GI och sopp diet. Men inget av det funkar visst för vissa funkar det men för vissa inte och för mig gör det inte det utan detta handlar om att ändra sitt sätt att leva och motionera och så vidare. Detta har jag velat göra länge men ja det har ju blivit som det blivit med det. 

En sak som jag fastnade för när vi var på info möte om detta var en sak han sa, "om du lurar dig själv till att gå ut och när du väl är ute så kan du ju lika gärna ta en promenad för då är du ju redan ute." Ja och det är precis var jag gör med mina hästar. Jag ser till att dom äter top mat och ser till att dom är i toptrim men vem går sist? Jo det är ju jag och det är så typiskt många häst människor. Man ser till att dom får komma till doktorn och massör och allt sånt men vi då? Nej men jag kan gå ett tag till och ha ont i ryggen och inte kunna gå det gör inget jag vänjer mig det är inget fel. Det är i alla fall så typiskt mig hur länge gick jag inte med ett snett bäckene innan jag fixade till det? jo i fucking jävla SEX månader och hade så ont att jag knappt kunde ta mig upp ur sängen på morgonen när jag fick ryggskott och högfeber vem gick till kiropraktorn då? Jo jag för att jag hade så ont. Nu går jag dit regelbundet och jag har inte ont alls längre i ryggen jo ibland men inte ofta vilket är skönt. Så jag måste börja ta hand om mig själv också inte bara mina hästar utan jag måste se till så att jag mår bra också annars kommer jag inte orka med mina två hästar och inte orka med mitt jobb och inte orka med mina framtida barn som kommer någon gång. 


Ja och Blomma hon ska kvala på lördag. Hur gick det till? Hon gick som en klocka på provloppet och Robban säger kval och jag bara jaha fattar ingenting var i chock trodde han ville köra några provlopp till men nej han vill kvala henne. Så på lördag ska hon kvala vilket jag nog inte fattat ännu eller jo men jag är dö nervös för att denna gång vet jag att hon kommer klara det. Så på lördag blir det på riktigt så på fredag så ska jag smörja läder och ha en myskväll med stallkompisar och några till. Och tvätta häst och packa lite och greja.

  Hej hej nu tar vi dom nu tar vi dom älskade hästen min<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sara heter jag 26 år här får ni följa mina motgångar och framgångar med mina kallbods ston i trav och ridning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards